Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Dyskusja nad sytuacją KM po otwarciu trasy przez M.Św. Rocha
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Wydarzenie roku 2007 - Tramwaj na Rataje Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Dyskusja nad sytuacją KM po otwarciu trasy przez M.Św. Rocha
Autor Wiadomość
Fan 13-tki
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań Grunwald

Post
Czy ktoś mógłby podać (orientacyjnie) ile czasu potrwa przejazd z Podgórnej do Kórnickiej? Bo to że zyskają linie jadące w kierunku os Lecha i dalej nie ulega wątpliwosci. Ale np. 13-tka pewnie do r. Rataje dotrze niewiele szybciej niż przez Strzelecką.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 23:04, 10 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
hatak napisał:
rzeczywiście, nie zauważyłem, że napisałeś coś prawie identycznego Smile. Ja bym jednak zostawił 5 tak jak jest na Stomil, bo to kwestia przyzwyczajenia się ludzi z Żegrza do "ulubionych" numerków Very Happy. Podobnie z 11, której trasa też ulegnie tylko małemu wydłużeniu.


Ja bym to raczej widział kwestię połączenia Franowa z Rondem Rataje bo wtedy 1 linia wyjeżdżała by na Rocha a druga na Jadwigi tyle
że według mnie z Franowa, M1 , Rusa , Lecha będą potrzebne 2 linie przez Rocha do centrum czyli właśnie 5 i 16. No ale zobaczymy jak sie będą rozkładały potoki na tych trasach , rzezcz jest do uzgodnienia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomikat dnia Nie 23:12, 10 Gru 2006, w całości zmieniany 2 razy
Nie 23:05, 10 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Fan 13-tki napisał:
Czy ktoś mógłby podać (orientacyjnie) ile czasu potrwa przejazd z Podgórnej do Kórnickiej? Bo to że zyskają linie jadące w kierunku os Lecha i dalej nie ulega wątpliwosci. Ale np. 13-tka pewnie do r. Rataje dotrze niewiele szybciej niż przez Strzelecką.


No masz rację 13 zyska niewiele :

0 Kupiec
1 pl. Bernadyński
3 Kazimierza Wlk
4 Piotrowo
6 Kórnicka
7 Rondo rataje mniej więcej tyle samo co obecnie przez Strzelecka. Najbardziej zyska 5 .


Post został pochwalony 0 razy
Nie 23:10, 10 Gru 2006 Zobacz profil autora
hatak
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Cytat:
Ja bym to raczej widział kwestię połączenia Franowa z Rondem Rataje bo wtedy 1 linia wyjeżdżała by na Rocha a druga na Jadwigi tyle
że według mnie z Franowa, M1 , Rusa , Lecha będą potrzebne 2 linie przez Rocha do centrum czyli właśnie 5 i 16. No ale zobaczymy jak sie będą rozkładały potoki na tych trasach , rzezcz jest do uzgodnienia.

Tylko, że 5 jest też potrzebna mieszkańcom Żegrza na właśnie dojazd do centrum. Moim zdaniem 16 z centrum spokojnie wystarczy (oczywiście można rozważyć zwiększenie liczby składów). W końcu ile osób będzie tam codziennie jeździć? Z Górczyna i Łazarza pojadą 11 lub 1. Samo M1/IKEA nie wzbudzi chyba aż takiego entuzjazmu? A jak ktoś ma bliżej do 5, czy 17 to się tyle na os. Lecha przesiądzie. 5 obsługuje w tej chwili cały ruch GTR-centrum (i zapewniam, że powietrza nie wozi), dlatego jej odebranie nie wchodzi moim zdaniem w rachubę. 11 też jedzie przecież przez Kaponiera, więc trochę 16 "ulży", a jej przedłużenie do M1/Franowo w żaden sposób nie zmieni jej dotychczasowej trasy. A 5 pojedzie w przyszłości od Falistej przez Rondo Żegrze (gdzieś czytałem, że taka inwestycja też jest planowana). Wtedy 17 będzie mogła zawracać już na Stomilu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pon 12:02, 11 Gru 2006 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Przewidywany czas przejazdu na odcinku PLWL-KORN to 5-6 minut, wobec tego piątka pojedzie szybciej, a trzynastka dokładnie w takim samym czasie.
Możecie mi wyjaśnić, po kiego grzyba usilnie wszyscy pchają piątkę i szesnastkę z PLWL do OSLE? Przecież to zupełnie niepotrzebne. W założeniu z mostu Rocha każda z trzech linii ma jechać w innym kierunku. A z trasy Kórnickiej do centrum jest jeszcze 11 i 17.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 12:25, 11 Gru 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
11 owszem ale 17 jedzie naookoło


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:11, 11 Gru 2006 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Weźmy powiedzmy przystanki "Półwiejska" i "plac Ratajskiego". Czas jazdy "11" z os. Lecha do Półwiejskiej wynosi 12 minut, czas jazdy "17" z os. Lecha do placu Ratajskiego wynosi 15 minut. Czy to jest aż tak bardzo naokoło?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:44, 11 Gru 2006 Zobacz profil autora
hatak
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Cytat:
Możecie mi wyjaśnić, po kiego grzyba usilnie wszyscy pchają piątkę i szesnastkę z PLWL do OSLE?

to chyba proste? 16 będzie łączyć centrum z M1, a 5 centrum z GTR, a w tej sytuacji przez Rocha jest najbliżej.
Cytat:
W założeniu z mostu Rocha każda z trzech linii ma jechać w innym kierunku.

Nie rozumiem tego założenia. Po co tramwaj z Rocha na Śródkę? Z trasy na Miłostwo i tak jest bliżej do centrum 8.
Cytat:
A z trasy Kórnickiej do centrum jest jeszcze 11 i 17.

hahaha, czyli teraz, gdy użytkownicy GTR doczekali się skrótu przez Rocha do centrum, to Ty chcesz im w ogóle 5 odebrać? Nie ma takiej opcji: 5 musi zostać na całym GTR. Dzisiaj wracałem nią z centrum i jeszcze na przystanku os Czecha (gdzie wysiadam, chociaż mieszkam na Lecha) było w tramwaju ciasno jak w ulu. Do M1 może sobie jeździć 16 i 11.
Cytat:
Weźmy powiedzmy przystanki "Półwiejska" i "plac Ratajskiego". Czas jazdy "11" z os. Lecha do Półwiejskiej wynosi 12 minut, czas jazdy "17" z os. Lecha do placu Ratajskiego wynosi 15 minut. Czy to jest aż tak bardzo naokoło?

Ale z 5 przez Rocha to ja w niecałe 15 minut będę na Rondzie Kaponiera!! (Chyba muszę napisać list do MPK, bo oni jeszcze gotowi was posłuchać i naprawdę wysłać 5 do M1)


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:47, 11 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Zobaczymy jak rozłożą się potoki mnie się wydaje że jedna linia to będzie za mało chyba żeby 2 linia była tam tylko od pon do pt .


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:23, 11 Gru 2006 Zobacz profil autora
Poznaniak
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo

Post
tosheck napisał:

Możecie mi wyjaśnić, po kiego grzyba usilnie wszyscy pchają piątkę i szesnastkę z PLWL do OSLE? Przecież to zupełnie niepotrzebne. W założeniu z mostu Rocha każda z trzech linii ma jechać w innym kierunku


skąd wziołeś to założenie
już sam układ przystanków temu zaprzecza

tosheck napisał:

A z trasy Kórnickiej do centrum jest jeszcze 11 i 17.


juz widze tych co jada na plac W.L. jak wsiadaja do 11 lub 17


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:16, 11 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Poznaniak napisał:
tosheck napisał:

Możecie mi wyjaśnić, po kiego grzyba usilnie wszyscy pchają piątkę i szesnastkę z PLWL do OSLE? Przecież to zupełnie niepotrzebne. W założeniu z mostu Rocha każda z trzech linii ma jechać w innym kierunku


skąd wziołeś to założenie
już sam układ przystanków temu zaprzecza


Dokładnie napisałem wcześniej 16 po ruszeniu z przystanku Baraniaka zatrzymywała by się dopiero przy Piotrowie. Co to za idiotyzm naj pierw zakładać że takiego połączenia tam nie będzie ( brak przystanków przed i za skrętem ) a teraz że będzie ?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:43, 11 Gru 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Jak dla mnie 16 na Zawady to pomysł tymczasowy na czas remontu trasy Kórnickiej. Przecież aż sie prosi żeby połączyć linią tramwajową obie trasy Szybkiego Tramwaju!!


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:50, 11 Gru 2006 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Założenie jest SPRZED budowy węzła Kórnicka!! To przystanki zostały źle zbudowane i będą w przyszłości poprawiane. Oczywiście, wszystko może się zmienić, jak zwykle na ostatnią chwilę. Poza tym co do linii 5 na "GTRze" - od wielu lat korzystam z tej linii, i prawdziwe obłożenie na tej linii w stronę Górczyna zaczyna się dopiero od przystanku Żegrze III (w badaniach obłożenia linii też jest to ujęte). Poza tym zwróćcie uwagę, że 2 linie z Chartowa i Żegrza na Starołęcką to o jedna linia za dużo (co widać zarówno w piątce, jak i w siedemnastce).
A poza tym szesnastka BęDZIE łączyć obie trasy szybkiego tramwaju. Obecna trasa Kórnicka (czyli biegnąca wzdłuż al. ks. Radziejewskiego) straci status linii szybkiego tramwaju po remoncie (dołożony zostanie jeden przystanek (tylko gdzie i po kiego grzyba?) i ograniczenie prędkości do 30 km/h w okolicach obecnego przystanku Polanka pozostanie - dane za "Przystankiem").
Zweryfikuję swoje informacje o dane z MPK i wtedy podzielę się nowościami.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:55, 11 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Tak u nas jest zajpierw zbudować potem rozwalić i jeszcze raz od nowa jakby sie nie dało od razu...
Podobno powodem niemożności zlokalizowania przystanku przy PP był brak miejsca. Tyle że można było zaprojektować przystanek przed skrętem w miejscu starego w stronę Rataj. Teraz nie bardzo da się to zrobić bo trzeba by było zmienić geometrię całej krzyżówki chyba że przystanek będzie przy PP ale będzie się wsiadac z jezdni tak obecnie na Winogradach.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:21, 11 Gru 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Czyli jednym słowem ktoś kto to projektował wykazał sie brakiem zdolności myślenia albo po prostu dał dupy...


Post został pochwalony 0 razy
Wto 15:01, 12 Gru 2006 Zobacz profil autora
macieq84
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
Ja odniose sie jeszcze do dywagacji na temat ilosci linii: na odcinku od Kornickiej do Os. Lecha (pozniej moze do Franowa) cztery linie powinny byc. Dlaczego? Przez rosnaca w oczach Polanke - bedzie tam znacznie wiecej pasazerow niz obecnie. Na GTRze za Os. Lecha widzialbym 1,5,17 i (trzy linie) przy trasach
1 FRANOWO-...-Os.Lecha-(stała trasa)-JUNIKOWO
5 tak jak teraz tylko przez Rocha
17 tak jak teraz
Zatem: w strone do Kornickiej musza pozostac 5 i 17, bo sa to wydajne i przewozowe linie (to sie raczej nie zmieni)
Marzeniem bylaby "11" na trasie takiej jak teraz od Franowa i co 10 min (wazne polaczenia dworcow, Krolowej Jadwigi, Ronda Rataje z centrum M1) - koncowka z drugiej strony to juz kwestia umowna Wink choc do Piatkowskiej sie juz przyzwyczailem Very Happy
I czwarta linia - tutaj pomyslow jest wiele (pamietajmy ze "1" z odcinka kornickiego zniknie) - w sumie nie wiem czy lepsza opcja z "16" czy jakas szczytowka wzmacniajaca szczegolnie zatloczony odcinek sieci (kwestia umowna), choc dobrze by bylo aby jej jedna koncowka dochodzila pod Franowo (mialoby 1,11 i ?? - moze "19" Very Happy)


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:43, 15 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
I w tym wypadku na 4ta linię super pasuje chyba 16 przez Rocha na Franowo, czyż nie?
4 linie winny być, bo nawet 11 na Kórnickiej widywana jest pełna, gdy jedzie tylko od LEcha i to za "5"...


Post został pochwalony 0 razy
Pią 13:54, 15 Gru 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
16 na Franowo to dla mnie rzecz oczywista i nie bardzo mi sie chce wierzyć że tam nie pojedzie.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:47, 15 Gru 2006 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
A propos - czy nazwa Franowo już obowiązuje, czy jest tylko umowna na forum? Bo nazwa końcówki to "M1", podobnie zresztą, jak i planowana tam zajezdnia.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:26, 16 Gru 2006 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Tak jak mówicie jest najlepiej,ale:
1: Franowo-Lecha-Hetmańska-Junikowo
3: Starołęka-Rocha-Wilczak (co 20 minut)
5: Stomil-Rocha-Górczyn
11: Franowo-R.Rataje-Piątkowska
13: Starołęka-R.Rataje-AWF-Junikowo
16: Franowo-Rocha-os.Sobieskiego (co 5 lub 7 minut)
17: Starołęka-Śródka-Ogrody
18 Zawady-Ogrody (co 20 minut)

Otwarcie mostu św. Rocha jest doskonałym pretekstem na ustalenie nowych tras, które pozostałyby na dłużej.

Most Rocha: 3,5,16
Most Królowej Jadwigi: 6,11,12,13
Most Chrobrego: 4,8,17,18


Dałem 3 przez Rocha, ponieważ dzięki temu uniezależniłaby się częściowo od 4. Dałaby połączenie DTR z Rocha zamiast proponowanej przez Was 13.
Linia 13 zostałaby na swojej trasie. Zapewnienie bezpośredniego dojazdu z przystanku Serafitek do Kupca.
Dzięki tym zmainom linia 9 (lub2) mogłaby jeździć z Dębca przez Towarowom. Linia 3 zastąpiłaby częściowo linię 9 na odcinku Podgórna-Poznańska.

Przeczytałem wasze rozważania na temat 18 i pomyślałem, ze można dać ją na Zawady. Wypełniłaby lukę po rozdzielonej przeze mnie "trójczwórce". Wspomogłaby siedemnastkę. W sumie prawie dublowałaby ją, ale myślę, że takie rozwiązanie jest spoko.

Jeśli chodzi o jakiś tramwaj skręcający z Rocha w stronę Śródki, to według mnie jest on niepotrzebny. Trudno znaleźć linię, która odpowiadałaby temu (jedynie 16 może tak jeździć, ale ona obowiązkowo musi jechać na Franowo!) No i ludzie ze Śródki mogą dojechać do Centrum przez Most Rocha. Zreszta każdemu nie można dogodzić Wink

Pozostaną osoby, którym nie sposoba się wyrzucenie 18 z Głogowskiej i Hetmańskiej.

Nie wiem jak temu zaradzić. Może dać:

19: R.Starołęka-R.Rataje-Półwiejska-Most Dworcowy-Hetmańska/Głogowska-Traugutta-R. Starołeka
20: w drugą stronę

Nie lubie takich lini bez pętli, bo są nie jasne. Jednak wypełniłyby one lukę po 18 i wspomogłyby 12.
Możaby było wykorzystać pętle na Stomilu do odpoczynku kierowców.


Przed otwarciem odcinka do Franowa linia 16 powinna jeździć jednak do os. Lecha.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:32, 16 Gru 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Wydarzenie roku 2007 - Tramwaj na Rataje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 3 z 8

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin