Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Dyskusja nad sytuacją KM po otwarciu trasy przez M.Św. Rocha
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Wydarzenie roku 2007 - Tramwaj na Rataje Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Dyskusja nad sytuacją KM po otwarciu trasy przez M.Św. Rocha
Autor Wiadomość
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Też mi sie tak powoli wydaje:)

Od dawna jest wiadomo jaki mniej więcej będzie kształt komunikacji w tym rejonie niewiadomą jest tylko 16. Zresztą do tematu będzie moż na wrócić za parę miesięcy jak plany nabiorą konkretnych kształtów.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:10, 18 Sty 2007 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Na dzień wczorajszy wersja jest taka, że po nowej trasie pojedziemy piątką i szesnastką - obiema liniami do Lecha, a piątką nawet dalej. Trzynastka trasy nie zmieni, gdyż nie miałoby to wielkiego sensu. Jak będzie, to zobaczymy 1 września.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 08:03, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
Dawid
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Winogrady

Post
Jeżeli tak zrobią to po krótkim czasie się okaże że te linie nie wystarczają (tak jak to było i jest w przypadku PST)


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:12, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
tosheck napisał:
Na dzień wczorajszy wersja jest taka, że po nowej trasie pojedziemy piątką i szesnastką - obiema liniami do Lecha, a piątką nawet dalej. Trzynastka trasy nie zmieni, gdyż nie miałoby to wielkiego sensu. Jak będzie, to zobaczymy 1 września.


Byłoby to jakieś uniezależenienie linii 13 od 12 i wielka pomoc dla Politechniki P-ńskiej. A co z lansowanym przez BIT, UM i media pomysłem zawieszenia ruchu na Strzeleckiej?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:08, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
ooo czyli tak jak ja chciałem Wink Naprawdę warto narazie zostawić 13 na Strzeleckiej. Jak zrobią Ratajczaka to można bez zastanowienia zamknąć Strzelecka. Warto byłoby zastawić tam jednak jeden tor;)

Jak 5 i 16 nie dadzą rady, to proponuje tak jak pisałem kiedyś linię 3 : Starołęka-Wilczak przez Most Rocha.
Dzięki temu linia odżyłaby. Oczywiście kursowałaby co 20 minut w dni robocze i niedziele i co 15 w soboty.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:24, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Linia co 20 minut nie ma szans by odżyła bo pasażerowie nie będa jej brać pod uwagę przy planowaniu podrózy licząc sie z koniecznością czekania 20 minut w razie wypadnięcia kursu lub spóźnienia sie na tramwaj. Co do strzeleckiej to możnaby wybudować łuki z tejże ulicy w Podgórną i pozostawić trase jako awaryjną (tak jak teraz Towarowa) co już tutaj ktoś słusznie proponował.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:52, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
3 byłaby traktowana jako linia podjazdowa, tak jak jest teraz z 11.(chociaż 11 staje się juz stabilna. Czas robi swoje) Myślę, ze dużo osób chętnieby z niej korzystało.
W soboty i niedziele idealnie wypełniłaby lukę w odstępach pomiędzy tramwajami na Moście Rocha.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 13:23, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
No dobra zdejmiesz 3jke z Małych Garbar i co w zamian za 3jke dotrzyma częstoliwosci co 10 minut za obecna 3/4?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:33, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Myślę, że Most Rocha trochę odciąży Garbary.Część osób jadących z Rataj wybierze połączenie przez Most Rocha.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:42, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
No ale Małymi Garbarami nie jeżdzą sami mieszkańcy Rataj, tylko głównie Sródki, osiedla Warszawskiego oraz Swarzędza, Przebędowa, Czerwonaka itp...


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:46, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Chyba 2,5 lini poradziłoby sobie. Kolejnym problemem mogą być pasażerowie między Garbarami, a Teatralką. W dni robocze raczej ubytek byłby niezauważony. i tak często jedzie 17 zapchana a za nią pustawa 3/4, albo naodwrót Smile

Myślę, ze jednak to dobry pomysł. Nie zaszkodziłoby to 3/4.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:03, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
Chwile, chwile jeszcze niedawno był pomysł aby Małymi Garbarami kursowała czwarta linia włąsnie ze wzglądu na duza ilosc osób poruszjacych się tamtym szlakiem, a Ty teraz chcesz wywalic pół linii- coś jest nie tak wg mnie. Syutacja tam nie ulegnie zmianie bo wkońcu nie będzie alternatywnego połaczenia Śróki z Centrum, Teatralką, Kaponiera przez Świetego Rocha


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:12, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
No tak czwarta linia miała być jako połączenie z Sobieskiego Smile (dawna 16, tylko skrócona do Zawad) Jednak teraz będzie połaczenie Sobieskiego przez most Rocha.
Sam przyznaj, że prawie 40% pasażerów jadących przez Małe Garbary pochodzi z części ratajskiej. Wiele osób omija tą trasą część miasta oscylującą wokół mało przejezdnej ul Królowej Jadwigi. Korzystają z niej ludzie jadący zarówno na Stary Rynek jak i na Teatralkę, aby przesiąść się na tramwaj w kierunku Sobieskiego.
Tych pasażerów zabierze 16stka.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:18, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
Wojtas
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Piątkowo

Post
Dlaczego dostałem ostżeżenie 9 i 13 mają zostac na Strzeleckiej tak mi powiedziano w MPK więc ja przekazuje to co mi powiedzieli!


Post został pochwalony 0 razy
Pią 16:24, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Mateusz19 napisał:
Sam przyznaj, że prawie 40% pasażerów jadących przez Małe Garbary pochodzi z części ratajskiej. Wiele osób omija tą trasą część miasta oscylującą wokół mało przejezdnej ul Królowej Jadwigi. Korzystają z niej ludzie jadący zarówno na Stary Rynek jak i na Teatralkę, aby przesiąść się na tramwaj w kierunku Sobieskiego.
Tych pasażerów zabierze 16stka.


Na trasie przez Estkowskiego najwięcej ludzi wysiada na Śródce i przechodzi na drugą stronę na dworzec. Procent ludzi jadących z dalszych przystanków może według mnie być mniejszy niz 40 które podałeś. Na Małych Garbarach muszą zostać 3 linie czwarta nie będzie potzebna
ale 2,5 to lekkie przegięcie. Odcinek Fredry - Śródka ma w szczytach naprawdę dużą frekwencje dlatego nie można polepszać sytuacji na jednej trasie kosztem drugiej.

Co do tej nieszczesnej 13-tki to jak widzę plany się zmieniaja jak w kalejdoskopie. Trudno powiedzieć, wiadomo że docelowo i tak trafi na Rocha bo Strzelecką maja zamknąć. Po drugie jedna linia ze Starołęki będzie szła do AWFu a druga może właśnie na Rocha 12 i 13 nie muszą się dublować na Jadwigi. Pewnie do czerwca - lipca będzie już wiadomo wszystko na 100%.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 17:51, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
to można zwiększyć liczbę brygad i dać kursy co 12 minut na 4 i co 12 minut na 3 Wink Pomysł na przeprowadzenie 3 przez Rocha jest według mnie naprawdę dobry.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:04, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Mateusz19 napisał:
to można zwiększyć liczbę brygad i dać kursy co 12 minut na 4 i co 12 minut na 3 Wink Pomysł na przeprowadzenie 3 przez Rocha jest według mnie naprawdę dobry.


Tnąc częstotliwość 4 do 12 minut zyskujesz tylko 2 brygady jeżeli nawet chciałbyś dać 12 co 3 minuty Wink brygad potzerbowałbyś o wiele więcej. Poza tym 3 i 4 stanowią jedną linie i rozdzielenie ich tras na tak znacznych odcinkach spowoduje trudność jeśli nie brak zachowania synchronizacji między nimi na odcinkach wspólnych Murawa - Fredry , Kórnicka - Starołęka.
Zresztą oba warianty dają bezpośrednie połączenie Starołęki z Garbarami ( no chyba że przy rzadszej 3 chciałbys się bawić w szczytówki Smile )


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:33, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Myślę, że trzeba rozdzielić te linie. Z synchronizacji, też można zrezygnować. Bałaganu w rozkładzie duzego nie będzie. Różnica przejazdu nie będzie spora.
Odcinek Murawa-Fredry to żaden problem. Gorzej z Kórnicka-Starołeka. Jedna linia więcej może stanowić nadmiar. Jednak z drugiej strony sami chcieliście 13 dać przez Rocha Wink

Co do brygad. Firma ma podobno się rozwijać, więc nie widzę problemu.

Czyli ogólnie jesteś przeciwny temu pomysłowi?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:52, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Osobiście wolał bym za bardzo nie mieszać bo 3 jest bardziej potrzebna na Estkowkiego niż na Rocha jak dla mnie także każdy z nas pozostanie przynajmniej na razie przy swoim Cool Ale zobaczymy być może jeszcze zmienię zdanie w zależności od rozwoju sytuacji Wink

BTW Co do zwiększonej ilości brygad w najbliższej przyszłości nie ma to żadnych szans ( jak kupią nowe dwukierunki to zaczną kasować najstarsze GT6,8 czyli bilnas musi wyjść na zero Very Happy )


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:03, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Cytat:
BTW Co do zwiększonej ilości brygad w najbliższej przyszłości nie ma to żadnych szans ( jak kupią nowe dwukierunki to zaczną kasować najstarsze GT6,8 czyli bilnas musi wyjść na zero )


no niestety. Powinni coś zrobić. Imwestują w nowe torowiska, miasto traktuje MPK jako piorytet, a niedługo okaże się, ze nie bedziemy mieli czym jeżdzić. Laughing

Tabor, który nabywamy może w każdej chwili zacząć się masowo sypać.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:27, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Wydarzenie roku 2007 - Tramwaj na Rataje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 5 z 8

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin