Autor |
Wiadomość |
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Też mi sie tak powoli wydaje:)
Od dawna jest wiadomo jaki mniej więcej będzie kształt komunikacji w tym rejonie niewiadomą jest tylko 16. Zresztą do tematu będzie moż na wrócić za parę miesięcy jak plany nabiorą konkretnych kształtów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:10, 18 Sty 2007 |
|
|
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Na dzień wczorajszy wersja jest taka, że po nowej trasie pojedziemy piątką i szesnastką - obiema liniami do Lecha, a piątką nawet dalej. Trzynastka trasy nie zmieni, gdyż nie miałoby to wielkiego sensu. Jak będzie, to zobaczymy 1 września.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 08:03, 19 Sty 2007 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
Jeżeli tak zrobią to po krótkim czasie się okaże że te linie nie wystarczają (tak jak to było i jest w przypadku PST)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 11:12, 19 Sty 2007 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | Na dzień wczorajszy wersja jest taka, że po nowej trasie pojedziemy piątką i szesnastką - obiema liniami do Lecha, a piątką nawet dalej. Trzynastka trasy nie zmieni, gdyż nie miałoby to wielkiego sensu. Jak będzie, to zobaczymy 1 września. |
Byłoby to jakieś uniezależenienie linii 13 od 12 i wielka pomoc dla Politechniki P-ńskiej. A co z lansowanym przez BIT, UM i media pomysłem zawieszenia ruchu na Strzeleckiej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:08, 19 Sty 2007 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
ooo czyli tak jak ja chciałem Naprawdę warto narazie zostawić 13 na Strzeleckiej. Jak zrobią Ratajczaka to można bez zastanowienia zamknąć Strzelecka. Warto byłoby zastawić tam jednak jeden tor;)
Jak 5 i 16 nie dadzą rady, to proponuje tak jak pisałem kiedyś linię 3 : Starołęka-Wilczak przez Most Rocha.
Dzięki temu linia odżyłaby. Oczywiście kursowałaby co 20 minut w dni robocze i niedziele i co 15 w soboty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:24, 19 Sty 2007 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Linia co 20 minut nie ma szans by odżyła bo pasażerowie nie będa jej brać pod uwagę przy planowaniu podrózy licząc sie z koniecznością czekania 20 minut w razie wypadnięcia kursu lub spóźnienia sie na tramwaj. Co do strzeleckiej to możnaby wybudować łuki z tejże ulicy w Podgórną i pozostawić trase jako awaryjną (tak jak teraz Towarowa) co już tutaj ktoś słusznie proponował.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:52, 19 Sty 2007 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
3 byłaby traktowana jako linia podjazdowa, tak jak jest teraz z 11.(chociaż 11 staje się juz stabilna. Czas robi swoje) Myślę, ze dużo osób chętnieby z niej korzystało.
W soboty i niedziele idealnie wypełniłaby lukę w odstępach pomiędzy tramwajami na Moście Rocha.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 13:23, 19 Sty 2007 |
|
|
Mateusz
Dyspozytor
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No dobra zdejmiesz 3jke z Małych Garbar i co w zamian za 3jke dotrzyma częstoliwosci co 10 minut za obecna 3/4?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 14:33, 19 Sty 2007 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Myślę, że Most Rocha trochę odciąży Garbary.Część osób jadących z Rataj wybierze połączenie przez Most Rocha.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 14:42, 19 Sty 2007 |
|
|
Mateusz
Dyspozytor
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No ale Małymi Garbarami nie jeżdzą sami mieszkańcy Rataj, tylko głównie Sródki, osiedla Warszawskiego oraz Swarzędza, Przebędowa, Czerwonaka itp...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 14:46, 19 Sty 2007 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Chyba 2,5 lini poradziłoby sobie. Kolejnym problemem mogą być pasażerowie między Garbarami, a Teatralką. W dni robocze raczej ubytek byłby niezauważony. i tak często jedzie 17 zapchana a za nią pustawa 3/4, albo naodwrót
Myślę, ze jednak to dobry pomysł. Nie zaszkodziłoby to 3/4.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:03, 19 Sty 2007 |
|
|
Mateusz
Dyspozytor
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Chwile, chwile jeszcze niedawno był pomysł aby Małymi Garbarami kursowała czwarta linia włąsnie ze wzglądu na duza ilosc osób poruszjacych się tamtym szlakiem, a Ty teraz chcesz wywalic pół linii- coś jest nie tak wg mnie. Syutacja tam nie ulegnie zmianie bo wkońcu nie będzie alternatywnego połaczenia Śróki z Centrum, Teatralką, Kaponiera przez Świetego Rocha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:12, 19 Sty 2007 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
No tak czwarta linia miała być jako połączenie z Sobieskiego (dawna 16, tylko skrócona do Zawad) Jednak teraz będzie połaczenie Sobieskiego przez most Rocha.
Sam przyznaj, że prawie 40% pasażerów jadących przez Małe Garbary pochodzi z części ratajskiej. Wiele osób omija tą trasą część miasta oscylującą wokół mało przejezdnej ul Królowej Jadwigi. Korzystają z niej ludzie jadący zarówno na Stary Rynek jak i na Teatralkę, aby przesiąść się na tramwaj w kierunku Sobieskiego.
Tych pasażerów zabierze 16stka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:18, 19 Sty 2007 |
|
|
Wojtas
Kontroler
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 197 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Piątkowo |
|
|
|
Dlaczego dostałem ostżeżenie 9 i 13 mają zostac na Strzeleckiej tak mi powiedziano w MPK więc ja przekazuje to co mi powiedzieli!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 16:24, 19 Sty 2007 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
| | Sam przyznaj, że prawie 40% pasażerów jadących przez Małe Garbary pochodzi z części ratajskiej. Wiele osób omija tą trasą część miasta oscylującą wokół mało przejezdnej ul Królowej Jadwigi. Korzystają z niej ludzie jadący zarówno na Stary Rynek jak i na Teatralkę, aby przesiąść się na tramwaj w kierunku Sobieskiego.
Tych pasażerów zabierze 16stka. |
Na trasie przez Estkowskiego najwięcej ludzi wysiada na Śródce i przechodzi na drugą stronę na dworzec. Procent ludzi jadących z dalszych przystanków może według mnie być mniejszy niz 40 które podałeś. Na Małych Garbarach muszą zostać 3 linie czwarta nie będzie potzebna
ale 2,5 to lekkie przegięcie. Odcinek Fredry - Śródka ma w szczytach naprawdę dużą frekwencje dlatego nie można polepszać sytuacji na jednej trasie kosztem drugiej.
Co do tej nieszczesnej 13-tki to jak widzę plany się zmieniaja jak w kalejdoskopie. Trudno powiedzieć, wiadomo że docelowo i tak trafi na Rocha bo Strzelecką maja zamknąć. Po drugie jedna linia ze Starołęki będzie szła do AWFu a druga może właśnie na Rocha 12 i 13 nie muszą się dublować na Jadwigi. Pewnie do czerwca - lipca będzie już wiadomo wszystko na 100%.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:51, 19 Sty 2007 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
to można zwiększyć liczbę brygad i dać kursy co 12 minut na 4 i co 12 minut na 3 Pomysł na przeprowadzenie 3 przez Rocha jest według mnie naprawdę dobry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:04, 19 Sty 2007 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
| | to można zwiększyć liczbę brygad i dać kursy co 12 minut na 4 i co 12 minut na 3 Pomysł na przeprowadzenie 3 przez Rocha jest według mnie naprawdę dobry. |
Tnąc częstotliwość 4 do 12 minut zyskujesz tylko 2 brygady jeżeli nawet chciałbyś dać 12 co 3 minuty brygad potzerbowałbyś o wiele więcej. Poza tym 3 i 4 stanowią jedną linie i rozdzielenie ich tras na tak znacznych odcinkach spowoduje trudność jeśli nie brak zachowania synchronizacji między nimi na odcinkach wspólnych Murawa - Fredry , Kórnicka - Starołęka.
Zresztą oba warianty dają bezpośrednie połączenie Starołęki z Garbarami ( no chyba że przy rzadszej 3 chciałbys się bawić w szczytówki )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:33, 19 Sty 2007 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Myślę, że trzeba rozdzielić te linie. Z synchronizacji, też można zrezygnować. Bałaganu w rozkładzie duzego nie będzie. Różnica przejazdu nie będzie spora.
Odcinek Murawa-Fredry to żaden problem. Gorzej z Kórnicka-Starołeka. Jedna linia więcej może stanowić nadmiar. Jednak z drugiej strony sami chcieliście 13 dać przez Rocha
Co do brygad. Firma ma podobno się rozwijać, więc nie widzę problemu.
Czyli ogólnie jesteś przeciwny temu pomysłowi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:52, 19 Sty 2007 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Osobiście wolał bym za bardzo nie mieszać bo 3 jest bardziej potrzebna na Estkowkiego niż na Rocha jak dla mnie także każdy z nas pozostanie przynajmniej na razie przy swoim Ale zobaczymy być może jeszcze zmienię zdanie w zależności od rozwoju sytuacji
BTW Co do zwiększonej ilości brygad w najbliższej przyszłości nie ma to żadnych szans ( jak kupią nowe dwukierunki to zaczną kasować najstarsze GT6,8 czyli bilnas musi wyjść na zero )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 19:03, 19 Sty 2007 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | BTW Co do zwiększonej ilości brygad w najbliższej przyszłości nie ma to żadnych szans ( jak kupią nowe dwukierunki to zaczną kasować najstarsze GT6,8 czyli bilnas musi wyjść na zero ) |
no niestety. Powinni coś zrobić. Imwestują w nowe torowiska, miasto traktuje MPK jako piorytet, a niedługo okaże się, ze nie bedziemy mieli czym jeżdzić.
Tabor, który nabywamy może w każdej chwili zacząć się masowo sypać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 19:27, 19 Sty 2007 |
|
|
|