Autor |
Wiadomość |
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Kawałek chodnika i ulicy jest jego a on chce tam kamienice a nie tramwaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:20, 22 Maj 2006 |
|
|
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
acha... to już lepiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:16, 22 Maj 2006 |
|
|
Pyrus
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
| | acha... to już lepiej |
Lepiej lepiej to bedzie jak tego durnia nie bedzie
| | Ja tam chodzę codziennie, i myślę, że mogliby się bardziej sprężac. |
Łeee tam czepiasz sie chyba
| | Ogladajac nowo budowane przystanki w kier. Os Lecha odnoszę wrażenie, że to będą przystanki pojedyncze a nie podwójne
a szkoda bo jeszcze przed remontem zdarzało sie, że na przystanek od sttrony GTR podjeżdzały dwa tramwaje i drugi musiał czekać
I co po wielkim remoncie ma być tak samo | Własnie to jest ciekawe Szczegolnie,ze teraz oprocz tramwajow jadacych od strony Ronda Rataje i od Ronda Srodka pojada jeszcze od mostu Św.Rocha,wiec spotkanie sie kliku z nich na przystanku na Kórnickiej jest pewne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:17, 25 Maj 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
...a przy pewności że MPK ustali świetne rozkłady i pojazdy będą jeździć stadami (jak zwykle) to spotkania na tych przystankach mamy jak w banku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 00:38, 26 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Mam tylko nadzieję, że wszystkie składy wszystkich linii będą się zatrzymywać na wszystkich przystankach. A nie że GTRowe mijały przystanki w ciągu JPII.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 08:20, 26 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
tam przystanek podwójny jes niezbędny!! raz, że jest miejsca jak mało gdzie, a dwa, że tramwaje w żadnym wypadku nie mogą zapychać tego skrzyżowania!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 13:40, 26 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Nie chodzi o podwjność tylko o to, żeby każdy skład każdej linii się zatrzymywał na każdym przystanku i przed i po skrzyżowaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:28, 26 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
to też, ale w temacie chyba chodzi o to, że przystanki w stronę Trasy Kórnickiej są pjedyńcze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:42, 26 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
To aż taki problem straszny nie jest, choć nie powiem że to nie jest głupie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:10, 26 Maj 2006 |
|
|
Tomaszko
Administrator
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Świerczewo |
|
Nowe tory ciągną się już od ul. Kazimierza Wielkiego do Jana |
|
Budowa torów tramwajowych na ul. Kórnickiej dobiegła końca. - Dziś około 8 rano prawdopodobnie zapadnie decyzja o przywróceniu ruchu samochodowego - mówi Romuald Chudy, kierownik budowy.
Jeszcze wczoraj na Kórnickiej trwały ostatnie prace wykończeniowe - poprawki brukarskie, grabienie. Inwestycja obejmująca przebudowę skrzyżowania ul. Kórnickiej i Jana Pawła II oraz budowę nowych torów, przystanków, jezdni, chodników oraz ścieżek rowerowych na Kórnickiej jest praktycznie zakończona. Zanim jednak zaczną tamtędy jeździć tramwaje, minie jeszcze co najmniej rok. Budowa nowej trasy tramwajowej na Rataje idzie bowiem miastu z dużym trudem.
Ostatni etap z problemami
Najpierw dwa lata temu nowe tory ułożono na nowym moście św. Rocha. Rok później wykonano krótkie odcinki trasy po obu stronach przeprawy. Teraz wreszcie ułożono tory na ul. Kórnickiej i tym samym włączono je w istniejącą sieć na Ratajach. Ciągle jednak brakuje połączenia z torami w centrum miasta. Budowę ostatniego odcinka od ul. Kazimierza Wielkiego do Podgórnej hamują głównie protesty Dariusza Bąkowskiego, właściciela działki przy Kupcu Poznańskim, który od lat toczy z poznańskimi urzędnikami prywatną wojnę. Zarzuca im, że nie chcą mu pozwolić wybudować na swoim gruncie kamienicy. Urzędnicy twierdzą zaś, że nie robią przeszkód Bąkowskiemu, a on sam nie jest tak naprawdę zainteresowany inwestowaniem na swojej parceli.
Zarząd Dróg Miejskich, który odpowiada za budowę trasy na Rataje czeka niemalże w blokach startowych na uzyskanie pozwolenia na budowę odcinka przy Kupcu Poznańskim. Drogowcy zapewniają, że gdy tylko otrzymają prawomocną decyzję, natychmiast rozpiszą przetarg i być może jeszcze w tym roku mogłyby ruszyć roboty. Na razie jednak wydane przez Urząd Miasta po raz drugi pozwolenie na budowę nie ma jeszcze mocy prawnej.
Do centrum w 10 minut
Zdaniem fachowców budowa śródmiejskiego odcinka trasy potrwa około 10 miesięcy. Jeśli więc do jesieni uda się ją rozpocząć, to są szanse, że latem przyszłego roku mieszkańców Rataj będą wreszcie korzystali z nowego szybkiego połączenia tramwajowego. Do centrum dojadą bimbą w dziesięć minut.
Poza tym powstanie torowiska na ul. Podgórnej i Dowbora Muśnickiego zmieni oblicze tej części miasta. Z obu ulic znikną samochody, powstaną za to trakty pieszo-rowerowe, skwery z ławeczkami, zieleń. Mieszkańcy nie powinni się obawiać hałasu, bo tramwaje będą jeździć po specjalnie wyciszonym torowisku.
Tramwaj na Rataje to także jeden z głównych warunków poprawy całej komunikacji miejskiej w Poznaniu. Inwestycja wraz z planowanym przedłużeniem trasy na Franowo przyniesie MPK duże oszczędności. Część linii autobusowych obsługujących Rataje nie będzie już potrzebna. Według specjalistów wpływ nowej trasy będzie ogromny. Z 60 tys. pasażerów tramwajów, którzy dziś jeżdżą trasą przez most Królowej Jadwigi, aż 40 tys. przesiądzie się do tramwajów kursujących przez most św. Rocha.
"GW"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:00, 18 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
Re: Nowe tory ciągną się już od ul. Kazimierza Wielkiego do |
|
| | Według specjalistów wpływ nowej trasy będzie ogromny. Z 60 tys. pasażerów tramwajów, którzy dziś jeżdżą trasą przez most Królowej Jadwigi, aż 40 tys. przesiądzie się do tramwajów kursujących przez most św. Rocha. |
Największa bzdura jaką słyszalem! Jeden człowiek tak powiedział, a teraz się wszyscy go słuchają - żenujące!
Na Dworce PKS i PKP, do AWFu, Starego Browaru, na Wildę, Dębinę, Multikina, na Bema ludzie pojadą Rochem tak?? HA HA HA
KRÓLOWEJ JADWIDZE niech będzie Chwała i Czesć i Uwielbienie! i ... REMOT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:04, 18 Cze 2006 |
|
|
Tomaszko
Administrator
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Świerczewo |
|
|
|
Ciekawe, jak wyliczyli te 40 tys... Nie sądzę, żeby aż tyle ludzi jeździło obecnie 5. A ruch na 11 na pewno wzrośnie, szczególnie że będzie to właśnie jedyna linia w ciągu Lecha - Rondo Rataje - Królowej Jadwigi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:12, 18 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Nawet nie chodzi o samą "11", bo jest jeszcze linia 6, a to że dojdzie do "5" linia 16 to chyba rozłoży jeszcze ruch na dwie linie.
Poza tym pamiętajmy, że znakomita większość ludzi przyjeżdżających na DW.Rataje zostanie na linie 6,11,12, czyli na o dwie mniej niż dziś!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:19, 18 Cze 2006 |
|
|
Pyrus
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
| | Nawet nie chodzi o samą "11", bo jest jeszcze linia 6, a to że dojdzie do "5" linia 16 to chyba rozłoży jeszcze ruch na dwie linie.
Poza tym pamiętajmy, że znakomita większość ludzi przyjeżdżających na DW.Rataje zostanie na linie 6,11,12, czyli na o dwie mniej niż dziś! | ruch faktycznie moze sie przerzucic na Sw.Rocha jesli MPK ustali nowe trasy przejazdow wiekszosci tramow przez Rocha.a tak to tylko wiara jadac z Rusa/Czecha/Lecha/Zegrza bedzie jechac ta trasa,choc trzeba przyznac,ze toam duzo wiary mieszka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:32, 18 Cze 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
te 40 tys. to rzeczywiście naciągane, ale prawdą jest, ż komunikacja się poprawi... chociaż skomplikuje - teraz jak jadę do centrum to mam tylko jedną opcję - czymkolwiek do ronda i stamtąd tramwaje - potem będzie gorzej: znow wybór - Kórnicka czy rondo... mysle, że na początku wiele osób nie bezie przyzwyczajonych i bedzie jeździć Jadzią....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 16:20, 21 Cze 2006 |
|
|
Fan 13-tki
Pasażer
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Grunwald |
|
|
|
Ciekawe czy są planiowane jakieś remonty torowisk w centrum miasta. Słyszałem tylko o Trasie Kórnickiej, a przecież 27 Grudnia jest w gorszym stanie. Decyzji o generalnym remoncie zarówno Św Marcina jak i 27 Grudnia chyba szybko nie bedzie - i co wtedy - otworzą trasę przez Rocha i Combino pojedzie po tym budyniu? Chociaż na 16-tce dawało radę Dziwie się jednak że MPK nie przeprowadzi naprawy bieżącej tak jak na Św Marcinie - od Ratajczaka do Piekar
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 10:26, 22 Cze 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Tam nie robi się napraw, bo po prostu nie ma decyzji jak na razie o budowie tramwaju na Ratajczaka. A jak będziedecyzja, to wyremontują zarówno 27 grudnia jak i Św. Marcin, z odpowiednim przełożeniem torowisk (jak na Podgórnej) by potem ze spokojem podłączyć w to trasę na Ratajczaka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 10:56, 22 Cze 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Szczególnie odczuwa się skręt 16stki z Gwarnej w św, Marcin jak jest się w Bibliotece Raczyńskich. Po za tym, jak przez tą zwrotnice przejezdzają tramwaje jące na wprost to też jest niezły hałas. :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 14:48, 22 Cze 2006 |
|
|
Fan 13-tki
Pasażer
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Grunwald |
|
|
|
| | Tam nie robi się napraw, bo po prostu nie ma decyzji jak na razie o budowie tramwaju na Ratajczaka. A jak będziedecyzja, to wyremontują zarówno 27 grudnia jak i Św. Marcin, z odpowiednim przełożeniem torowisk (jak na Podgórnej) by potem ze spokojem podłączyć w to trasę na Ratajczaka. |
To wiem. Ale w naszym kraju podejmowanie decyzji idzie zwykle opornie. Pozatym muszą znaleźć się pieniądze, mogą być protesty itp. Na kompleksowy remont poczekamy pewnie kilka lat - napewno szybciej otworzą trasę na Rataje i myślałem że wymienią najgorsze odcinki szyn - podobnie jak np na Winogradach gdzie jest planowany remont w przyszłym roku. A zresztą- na łukach trasy PST (i to nie tylko wjazdowych) rzuca wagonem aż miło ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 16:57, 23 Cze 2006 |
|
|
Fan 13-tki
Pasażer
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Grunwald |
|
|
|
Niestety, ale znowu Bąkowski się odwołał - tym razem podobno budowa trasy tramwajowej uniemożliwi mu uzyskanie przyłącza energetycznigo - art w dzisiejszym "Głosie" Postuluje też, by wydanie pozwolenia odłożyć bezterminowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:38, 04 Lip 2006 |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|